Elevinddragelse

Adfærd før anlæg

I projekterne ’Adfærd før anlæg’ fokuserer vi på adfærdsløsninger, elevinddragelse og afprøvninger af mindre fysiske tiltag på skolerne.


En gruppe elever, typisk en 5. klasse, inddrages fra start i projektet. Elever har en stor viden og erfaring med at færdes i området omkring deres skole, denne viden anvender vi til at skræddersy de bedst mulige løsninger til den enkelte skole. Eleverne skal både pege på problemer og være med til at finde på løsninger til disse. Til slut skal de præsentere løsningerne for resten af skolen.

Elevernes arbejde og ideer præsenteres for kommunens ingeniører, som i samarbejde med Trafik i Børnehøjde beslutter, hvilke ideer, der skal arbejdes videre med. Til slut præsenteres disse for skolens ledelse, der er med til at godkende projektets tiltag.

Projektet munder ud i en adfærdskampagne, som præsenteres for skolens elever og forældre derudover afprøves mindre fysiske tiltag omkring skolen.

Trafik i Børnehøjde er ansvarlige for planlægning og udførelse af al undervisning på skolen.

Skolen skal stille én 5. klasse samt én lærer til rådighed, det skal være en lærer, der kender klassen godt og som kan deltage i alle workshops og i eventen.

Vi er bindeleddet mellem skolens ledelse og kommunens ingeniør. Ingeniørens rolle er at godkende eventuelle fysiske. Ingeniøren er velkommen til at deltage i udvalgte workshops og indvielsen, men det er ikke et krav.

Projektet på skolen består af følgende:

Formøde med læreren

1. workshop – Kortlægning

2. workshop – Udvikling af ideer

3. workshop – Forberedelse til event

Event – projektet præsenteres for skolen

4. workshop - Evaluering – projektet evalueres

Næste
Næste

Nyt anlæg omkring skoler